torsdag 17 juli 2014

Dyra småtroll

Har jagat den första Muminboken Småtrollen och den stora översvämningen. Jodå, den finns. För 3 200:-. Då är det förstås originalupplagan. Med tanke på att den såldes i mindre än 300 ex kanske det egentligen inte är så dyrt. Men det är för dyrt för mig! Vill ju gärna läsa boken, men inte så gärna. Den finns som ljudbok, för väl nöja mig med den, men det är bilderna jag främst är ute efter. Finns  med Mark Levengood som uppläsare. Säkert jättebra, men jag hade hellre lyssnat på Tove Janssson själv.
Bilden här till höger heter Ensittaren, är visserligen av Tove Jansson från 1935 men har bara indirekt med Mumintroll att göra.

Stranden idag, mina vänner! Klarade ca 2 timmar, det är jag stolt över :-) Med iskaffe och god bok är det faktiskt riktigt trevligt. Det bästa med att bo så nära strand och hav är att man kan gå hem när man tröttnar och göra något annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar