tisdag 29 juli 2014

Hårt arbete

Den här lilla krabaten har spunnit sitt nät över natten. Bra jobbat!
Själv gör jag ingenting. Åtminstone gör jag så lite som möjligt. Kort besök på biblioteket resulterade i en på svenska nyutkommen deckare av Elly Griffiths: De utstötta. Författaren är en för mig okänd förmåga. Hon är arkeolog och hennes böcker får bra kritik. Ser fram emot denna nya bekantskap.

Bakar dessutom jordgubbskaka. Är visserligen väldigt trött idag, kan det vara värmen tro? Men vill så gärna ha jordgubbskaka så jag bakar ändå. Blir den så god som jag hoppas skall jag lägga ut receptet.

Läser en gammal favorit-Christie: Destination Unknown. Faktiskt ytterligare en konspirationsteoretisk historia. Väldigt spännande, fullt trovärdig intrig. Hollywoods manusförfattare borde ta sig en ordentlig titt. Och jodå, det finns en spindel i nätet :-) Här finns dessutom en passus som beskriver vad som gränsar till min uppfattning om det ultimata paradiset: Man får, med experthjälp, välja kläder (från de exklusivaste modehusen), accessoarer, make up, mm GRATIS och så vitt jag förstår I OBEGRÄNSAD MÄNGD. Visserligen befinner man sig under fängelseliknande förhållanden, men . . .  Det skulle ta lång tid innan jag försökte bryta mig ut ur det fängelset. Åtminstone om jag dessutom hade obegränsad tillgång till litteratur :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar