onsdag 30 juli 2014

Prickar

 
 
Förra veckan hade jag ränder på magen. Nu har jag prickar. Kliar gör det också. Det gjorde inte ränderna. Det är ju möjligen bra med variation, men jag vet inte riktigt . . .  Kortisonsalva och vänta en vecka säger vårdcentralen. Och så något mot klådan. Det är en bra idé, man ger ett ganska konstigt intryck när man går runt och kliar sig på magen.

Roar mig under tiden med Midsomer Murders. Från programbiblioteket så jag kan se den  på dagtid. Gillar den här versionen MYCKET bättre än den gamla. Hamlet tycker att Sykes gör en lysande rollprestation och jag måste hålla med. Vem har dresserat detta under till hund? Tar de emot huliganer?

Elly Griffiths bok De utstötta verkar helt ok men några små anmärkningar; författaren förutsätter att man läst de tidigare böckerna och det har inte jag. Alltså alldeles för många personer vars inbördes relationer man skall hålla reda på och dessutom: Varför är huvudpersonen så ogillande mot i stort sett alla? Och med så otidsenliga värderingar? Det verkar så surt, särskilt som huvudpersonen ger intryck av att vara Elly Griffiths själv. Hoppas för hennes skull att jag har fel :-)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar