söndag 27 juli 2014

Nog nu

Min hjärna upphörde fungera för flera dagar sedan. Det är för varmt och det är lika illa när det är för varmt som för kallt. Lagom tempererat, det är min melodi numera. Igår hade vi dock det värsta regnväder jag någonsin upplevt, det var som om någon hällde hinkvis med vatten på rutorna, och det absolut rakt från sidan. Vi gapade av häpnad, men var väldigt glada. Dels för att det blev svalare och vi hade väldigt söt 5-veckors baby på besök, dels för att vi inte behöver vattna. Idag är temperaturen tillbaka runt 30 grader igen.
Jag läser gamla Agatha Christie (nya är ju svårt att få tag på), det är precis var jag orkar med. De fyra stora heter den jag håller på med nu, kom ut 1927.
Nej den är inte bra, men man kan se den som en tidsskildring, det är typisk både i tonfall och intrig. Konspirationsteoretisk, men tyvärr är teorin inte särskilt bra.
Sedan skall jag ge mig på nyutkommen Murakami. men det får bli lite svalare innan jag ger mig in i Murakamiland. Han är inte svår, men jag vill gärna ha mer koncentrationsförmåga, just nu har jag ingen alls.
Slog mig relativt lös på sluttampen av rean i Göteborg i fredags. Kom bl a hem med en skjorta från JL som jag möjligen inte borde köpt. Den var dyr även till halva priset :-) Men snygg! Kan inte nog rekommendera reor, det är mot min innersta övertygelse att betala fullt pris!

Bild: Årligen återkommande bild på vår vackra ruta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar