fredag 4 juli 2014

Sovrumsros

Har satt en rosenbuske i kruka i sovrummet. Här är första blomman. Peace-ros är det, doftar ljuvligt och matchar gardinerna :-) Kommer att planteras ut i höst, begriper bara inte var. Det börjar bli ganska fullt. Nåja, det går väl att gräva upp en ny rabatt.

Har en av mina "nedåt-dagar" Betyder att jag har feber av obegriplig anledning och inte orkar någonting. Det händer allt som oftast och det är bara att finna sig och härda ut. Och då är det ju tur att jag gillar att läsa.

Läser egendomligt nog en gammal Agatha Christie: Holiday for murder. Den är verkligen inte bra. Kan inte fatta att jag inte lägger den ifrån mig och börjar på den nyutkomna Tove Janson-biografin Arbeta och Älska av Tuula Karjalainen som ligger här och väntar. Väntar också på Murakamis senaste: Den färglöse herr Tazaki. Allt han skriver är fängslande och det är en märklig känsla att dyka ner i Murakami-land. i Japan anses han alltför europeiserad. Är det sant passar det åtminstone mig alldeles utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar