torsdag 2 oktober 2014

Stolar

Här är en av mina stolar. Kom just ihåg hur mycket jag gav för dem. Och de var inte gratis. Nu var det dryga 20 år sedan och de var nyrenoverade. Det kan man inte säga om dem nu. Färgen är sliten och sitsarna måste kläs om. Det sistnämnda är en enkel match, det är slipningen och målningen som är problemet.










Hittar dessutom bara två. Det borde ju vara fyra?? Nej jag bor inte i ett slott (sorgligt nog, det hade jag gillat), men saker har en märklig tendens att försvinna även på detta mera modesta kvadratmeterantal. Mina glasögon, t ex, är spårlöst borta sedan 1 1/2 månad.
Lägger ut stolbilder eftersom Kära Väninnan Gun är på spaning efter stolar att måla om. Känner mig dock vid närmare eftertanke mindre säker på att dessa skulle passa. Eftersom hon tänkt sig dem i vitt, och mina faktiskt skall vara  - just så grå som de är, och med gulddetaljer.
I Gustaviansk stil, skulle jag vilja kalla dem. Alltså knappast från tiden, som det heter, detta är senare kopior. Men det är fina kopior!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar