torsdag 27 november 2014

Åter till Midkemia

I väntan på böcker från Bokus; Gazan, Sissel-Jo och Franklin, Ariana, lånade jag om Raymond E. Feists första bok om magikern Pug Midkemia och Kelewan. Och åkte tillbaka dagen efter och lånade resten av böckerna i den första sviten Kriget om Rämnan. Det är helt underbart att vara tillbaka i Feists sagovärld, ungefär som att läsa Fem-böckerna när man var barn. Ok, alla böcker Feist skrivit är inte bra, det vore omöjligt. Men många! Och jag tänker nog läsa om mina favoriter nu så här före jul.  Definitivt sviten Krondors söner också, förutom den fem böcker jag redan har. Alla går in under rubriken romantiska äventyr i fantasyland.

Mina amaryllisar blommar nu för fullt. Betyder att de är överblommade i mitten av december. Obs att detta är EN stängel. Det kommer fler.
Har köpt fler lökar. Har nu så många amaryllisar att det börjar bli generande. De sist inköpta skall drivar upp till lagom höjd och sedan förvaras svalt (ner till 3 plus skall gå fint) till sista adventsveckan-. Så sätter man dem i rumstemperatur och voila! har man amaryllisar på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar