torsdag 13 november 2014

Paradisfågelkaktusen

blommar igen. Ja, ja , den heter inte det, men blommorna ser ut som paradisfåglar. Var värt att spara den hela sommaren för att få se den slå ut. Förra säsongen blommade den tre gånger, hoppas den minns hur den gjorde.

Läser nyutkommen Peter James: Till Döds. Hans åttonde polisdeckare, men han är ny för mig. Jodå, det verkar lovande välskrivet. Emellertid kretsar delar av intrigen kring Hollywood/idoldyrkan/
rockstjärnor. Inte riktigt min grej. Dock är vi mestadels i Brighton. DET är min grej.

Ser första säsongen av den danska serien Brottet. I mitt försök att förstå mig på Nordic Noire. Jodå serien ÄR bra, man retar sig på dem man skall reta sig på och gillar de andra. Lite övertydligt, kanske. Så är det det här med att man vet att det är 20 avsnitt som gör att man kan räkna ut lite för mycket av hur det skall gå. Men riktigt bra skådespelare är det, främst då Sofie Gråböl som Sara Lund och Lars Mikkelsen som det hederlige politikern. Trodde inte sådana fanns. De kanske de faktiskt inte gör heller, bara på tv. Hoppas jag har fel.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar