torsdag 20 november 2014

Kulturkrock

Väldigt förtjust i Danmark, på det hela taget, och Strandvejen skulle jag ju gärna bo vid. Emellertid har jag kollat priserna, och ok, om jag bara bor och slutar äta och göra annat onödigt så ska jag nog kunna betala hyran och insatsen. Åtminstone på en tvårumslägenhet ;-) Min sökning på danska fastighetsmarknaden var ganska dyster. Vi såg så många hus till salu, men . . . .
En liten kulturkrock uppstår på de danska konditorierna. Det danska rågbrödet är fantastiskt, helt oemotståndligt och naturligtvis fick vi med oss en blytung limpa hem. Fattar inte hur de får brödet att hänga ihop med så mycket frön i! Och så måste man ju prova på danska konditorivaror: wienerlängder och kakor och . . . Och allt ser underbart gott ut, och det är det för all del också, men så sött! Man använder MYCKET mer socker än vad vi är vana vid. Fick i det närmaste socker-chock. Min diabetes mår inte bra av danmarksresor. Håller nu diet.  
 
Orkidéerna är på gång med vinterblomningen. Detta är förra årets bilder. Snart kommer färska!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar