tisdag 4 november 2014

Fådda blommor - Line of Duty

Har ni sett så stilig bukett? Trodde ett kort ögonblick att jag hade en okänd beundrare, men det visade sig vara från Åsa och Rafael. Tack, tack, jag var i stort behov av nya blommor att fotografera :-) Hamlet, som känner sitt ansvar när hans husse inte är hemma (i Polen och fixar bilen) skällde ut blomsterbudet efter noter. Han fortsatte dessutom att skälla i ca 15 min. Är inte helt säker på att jag förtjänar denna hund.

Nu har till och med jag hittat - och fallit för - den brittiska polisserien Line of Duty. Säsong 2, som jag nu följer får till och med bättre recensioner än första säsongen, som ändå fick höjdarsiffror (antal tittare, alltså). Hur spännande som helst, och otäck, Våld ÄR otäckt, och man skall akta sig noga för att försköna detta faktum. Serien går p g a de otäcka inslagen ganska sent, vilket gjort att jag missat första säsongen. Nu ligger som väl är säsong 2 i Telias programbibliotek, lättåtkomligt för mig och jag kan titta när jag har lust. Vilket är dagtid.

Till min förfäran har jag lyckats läsa ut Ken Folletts Världens Vinter mycket fortare än jag skulle önskat. Den var verkligen läsvärd. Spännande, romantisk (han är bra både på romantik och passion) och dessutom fick jag veta mycket nytt. Bl a om hur det s k "valet" gick till när Hitler tog makten i Tyskland, att tyska armèn var SÅ nära Moskva innan den tvingades till reträtt, och hur det var i Berlin under och efter kriget. Han gör bra research, Ken Follett. Har nu reserverat del 3 på biblioteket. Vad jag inte räknat med var att det skulle vara 3 personer före mig i kön.
Läser så länge om kvinnliga, svenska spioner under andra världskriget. Hemligt så det förslår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar