måndag 10 november 2014

Babysim med morfar

Lördagen ägnades åt babysim. Det var inte bara Vincent som tyckte det var roligt. En underbar upplevelse faktiskt :-)

Har rest till Göteborg flera gånger den senaste veckan. Lunch på Mr P på fredagen, tack för trevligt sällskap, Gitte!
Mr P kan rekommenderas. Ligger i Konstmuseets gamla cafélokaler och serverar lunch till kl 14.00. Krögare Stefan Karlsson. Intressant mat i rikliga portioner. OK, det är för mycket kött för mig, och faktiskt kunde köttet varit mörare de tre gånger jag varit där. Men gott är det och jag har inte provat fisken än.

I morgon blir det Göteborg igen. Men knappast lika roligt. Skall till tandläkaren. Ryser lite när jag tänker på det. Dessutom måste vi gå upp kl 6 på morgonen. Knappast min favorittid på dygnet. Detta måste kompenseras på något sätt. Fika på Stadsbiblioteket, som har nya fina lokaler, kanske?

Läser Svarta Fåglar av Ken Follett. Har liksom kommit in i en Ken Follett-period. Detta är en agentroman från andra världskriget, och dessvärre har jag läst den förut. Den är helt ok, men jag minns den lite för väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar