söndag 20 februari 2011

Huligan-Hamlet på pensionat

Ringde Hundpensionat Ugglebo i går morse och meddelade att vi tänkte hämta Huliganen. Frågade hur han uppfört sig och fick till svar att han varit trevlig och att allt gått jättebra. TREVLIG???! HULIGANEN??? Tänkte att hon tog fel på hund. Min fasa när vi lämnar honom är att de mitt under resan skall ringa och säga att vi måste hämta honom omedelbart, de står inte ut längre. Brukar därför undvika att lämna ut mitt mobilnummer. Emellertid har Huliganen haft sin bästa vecka någonsin, andra hundar att leka med och massor av promenader - hur kul som helst! Dessutom har han tydligen fått skälla så mycket han ville - han var hes hela lördagen. Och totalt slut. En fin dag för oss alla. Nu har han emellertid hämtat sig. Men han är lugnare och trevligare om än inte tystare. Skall nu försöka få in honom (och mig) i andra banor. Inte sitta med vid frukostbordet(!) (gäller alltså hunden, inte mig), inte tigga (dito) och promenad varje dag (gäller alltså oss båda, och bara om det inte regnar, det finns gränser). Utmärkta föresatser, inte sant? Har ett drag av overklighet över sig.
Idag slår tv på stort: Nytt Bones-avsnitt kl 20.00 tv3 och ny brittisk deckarserie 21.00 på SVT1 - Kommissarie Zen som jag har höga förväntningar på. Utspelas i Rom - bara en så'n sak! Del 1 av 3. Bygger på Michael Dibdins böcker.
En konstig norsk sak: Varför är bensinen så dyr, de vadar ju till knäna i olja??? Kära vänner - tanka innan gränsen, det är inte nog med att priset ät högre, den norska kronan står just nu i 1,1. Käre Maken knorrade kollossalt.
Bild: Norska granar. Vi kommer att få se många sådana i tvn den närmaste tiden, det blir ju Längdåknings-VM. Och Skidskytte- dito. Heja, Heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar