tisdag 1 februari 2011

Min nya leksak

Har börjat läsa litteraturen till min kommande kurs om Japans visuella kultur. Problemet med en kurs på nätet är att du inte hör hur ord uttalas. Här blir det ju en massa japanska termer som jag inte har en aning om hur de låter. Funderade en stund över detta och hittade så Google Översättning. VANSINNIGT roligt, du kan få datorn att prata en massa olika språk, till min förtjustning även japanska. Se till att den översätter till japanska, från t ex engelska, så får du dels japanska tecken, kanske inte så användbart, dels pratar datorn japanska med dig.
SAYONARA!
Bild: Mina tulpaner håller på att vissna som ni ser, men jag gillar formerna.

PS: Bild från söndagens strandpromenad. Stranden är Falkenbergs Aveny, här promenerar ALLA när det är fint väder. Vi var säkert 100 pers på stranden i söndags och - till Hamlets fasa - en massa hundar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar