lördag 19 februari 2011

Vintervärlden

Är nu tillbaka hemma i Falkenberg igen. Från vintrigt norskt Paradis till absolut svinkallt men snöfritt svenskt dito. Har sällan haft så lyxig skidsemester vad backar och underlag beträffar. Det tog tid att köra, det är trots allt 90 mil från oss, men de stackare som kom med tåg hade blivit försenade till Oslo och deras resa tog 22 tim! (skulle tagit 12)De hade en hel del åsikter om SJ . . .
Väl på Hotel Nor upptäckte jag till min förtjustning en tv som hade SVT1, så att jag fick se sista Sherlock Holmes-avsnittet i söndags.
En av de verkligt bra sakerna med hotell är frukostarna, här fanns både våffeljärn och omelettpanna. Visserligen fick man sköta dessa själv, men det går ju det också. En av de verkligt förfärliga sakerna med Norge är deras uppfattning om hur kaffe skall smaka. Enligt mig är deras version som urlakat diskvatten. Och icke en espressomasin i sikte. Jo, de fanns, med de var trasiga allesammans (båda två) och reparation verkade inte aktuellt. Har idag kompenserat genom att dricka mer kaffe än jag trodde möjligt!
Väntar nu på Downton Abbey, den stjärnspäckade och kritikerrosade brittiska dramaserien. Del 2 idag SVT1.
Bild: Mja, det är väl tyvärr varken jag eller Käre Maken, och inte ens min bild, men från Oppdal är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar