fredag 25 februari 2011

Värdet av att vara försäkrad . . .

Idag skulle jag gärna skriva om böcker jag läst och filmer jag sett, men:
Det har varit lite väl mycket annat här de senaste dagarna. Det var väl en god sak att jag lyckats reda ut våra försäkringar. Men medan vi var på semester hände följande lilla malör: Min mammas granne rakt under började undra varför det droppade i hennes badrum. Från taket. Det visade sig vara läckage i min mammas badrum. Från två ställen. Min mamma bor i bostadsrätt. OCH HON HAR INGEN HEMFÖRSÄKRING. I alla fall ingen som täcker. Tanten är visserligen gammal, men hur har Folksam kunnat sälja in en totalt värdelös lösöresförsäkring? Detta, mina vänner, kommer att bli DYRT. Och gissa vem som kommer att få betala i slutändan?
Mitt liv består nu i att ringa besiktningsmän, reparatörer, försäkringsbolag och korttidsboendet i Hindås dit vi flyttat tanten, mm, mm. Befinner mig alltså inte i Paradiset längre, snarare i någon av Helvetets förgårdar.
Å andra sidan har LängdåkningsVM börjat. Heja Hellner och heja Jönsson och grattis till medaljerna!
Nu skall jag, i enlighet med mina föresatser, gå lång hundpromenad. Sedan blir det kaffe och kanelbullar, jag har bakat nya. De blev lika goda som förra gången - alltså helt oemotståndliga!
Bild: Blommor till er, till skidåkarna och till mig. Och en mental kaktus till Folksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar