lördag 12 februari 2011

Norge, nå kommer vi!

Strax klart med packningen, nu fattas bara picknicken. Hamlet har tjutande förpassats till pensionat. Vill här påpeka att Huliganen har det bättre på pensionatet än hemma, åtminstone vad promenader i skogen beträffar. Men han gillar inte att bli lämnad. Jag tjöt nästan hela vägen hem, jag gillar inte att lämna honom. Och våra grannar vaktar huset. Vill också påpeka att våra grannar arbetar hemma, och här på gatan vet alla allt. Om alla. (Utom vi som inte vet något om någon. Så är det när man är nyinflyttad.) Så ev tjuvar göre sig icke besvär, det är ingen idé.
Nu blir här bloggpaus ett tag, skall försöka göra något inlägg, men vi kommer att ha fullt upp med skidor på längden och tvären.
Tar med mig Mary Stewarts underbara Merlin och kung Arthur-saga som kom ut 1970, jag läste dem första gången någon gång under 70-talet och många gånger efter det. Nu var det länge sedan. The Crystal Cave heter den första. En underbar värld att träda in i. Och så min bok om Japansk Arkitektur.
Bild: Från Trädgårdsföreningen i Göteborg förra våren. Visst ser det sagolikt ut?
Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar