torsdag 17 januari 2013

Kan det vara så enkelt?

Funderade över skillnaden i kvalitet när det gäller Barbara Woods romaner, och vis av skadan översättning kan ställa till (Rosamunde Pilchers Vägen Hem) tittade jag efter: Jodå, olika översättare. Nu tror jag inte riktigt att hela skulden kan läggas här, boken jag lånat och inte ens iddes läsa ut kändes mera habilt hopkommen, utan egentligt intresse för ämnet. Som dessutom kändes lite Dan Brown och Da Vinci-koden. Jodå, den hade kommit ut när Barbara Woods skrev sin bok, jag kollade. Har dock inte gett upp, lånade fler Barbara Woods på biblioteket idag.
Bild: Ännu en av mina orkidéer. Men nu börjar den tid då jag envist fotograferar tulpaner. Inhandlade en stor bunt idag, men de måste slå ut lite först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar