lördag 5 januari 2013

Nytt och gammalt

Först det senaste tillskottet i orkidéesamlingen - tack, Maja! Har massor av orkidéer och kan inte få nog. Imorgon måste de vattnas, och då känns det möjligen lite mycket. Men det bara då!
Läser om Wodehouse, det är det gamla. Läste allt jag kom över av honom när jag var i sådär 10-12-årsåldern, vilket möjligen var lite tidigt, men jag tyckte det var såå roligt. Redan då. Numera kan jag inte läsa Wodehouse utan att se Hugh Laurie framför mig, hans roll som Bertie Wooster, sekunderad av Stephen Fry som Jeeves, sitter fast på näthinnan, och det gör verkligen ingenting alls. Ja, läser om är nog inte riktigt sant, just dessa noveller har inte getts ut i bokform på svenska förrän 2010, så just dessa har jag inte läst förrut. Novellerna fanns i Bonnier Novell Magasin och Vecko-Revyn 1931-41, i tidigaste laget även för min del :-). De  hittades av Bengt Malmberg och Tomas Prenkert som såg till att boken kom till Tack, mina herrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar