tisdag 15 januari 2013

Väldigt nöjd, och kanske inte så . . .

Otroligt nöjd med min Samsung Galaxy SIII-telefon - eller vad man nu skall kalla denna läckra lilla leksak. Har så roligt med den, och så är den så snygg -  både inuti och utanpå! Nej, jag har tyvärr inte betalt för att skriva detta, då hade jag inte gjort det :-) Sådan är jag och det är inget att göra åt.
Mindre nöjd är jag med min bok av Barbara Woods. Läste hennes debutroman Domina och den är riktigt bra, historisk och underhållande och ett intressant ämne: Om läkarutbildningen för kvinnor i tidernas begynnelse och om några av de första tappra damer som lyckades krångla sig till studier och examina. Det är ju så fantastiskt det här att kvinnor ansåg så olämpliga, både som gynekologer och kirurger först och främst, men som läkare över huvudtaget. Det var det här med menstruationen, som vi ju vet gör oss hysteriska. Mm, mm. 1800-talet var verkligen en nattsvart historia ur kvinnligt perspektiv. Den boken jag läser nu är skriven kanske 20 år senare och inte särskilt lyckad. Det är så retligt att behöva bli besviken. Liknar vad som i min i dimmor höljda barndom kallades kiosklittertur - och som jag f. ö. slukade bärkassar av innan jag tröttnade. Ok, kanske lite bättre.
Ser att SVT ska sända komediserien Girls som jag gärna skulle vilja se, inte bara för att den fick pris på Golden Globe-galan. Men varför 22.30?? Är ämnet rolig tjejer i  New York så hotfullt? Javisst ja, sex är mer hotfullt än våld, och intelligens skall vi bara inte tala om . . . Start 12 feb, måtte jag få i gång en ny dator tills dess så jag kan se på SVT Play.
Bild: Jo, det är vita blommor som gäller nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar