söndag 27 januari 2013

Lyx och flärd

är vad jag har ägnat mig åt de senaste dagarna. Vad sägs om lunch på Fond, min favoritrestaurang uppe vid Götaplatsen i Göteborg (det var i fredags) och frukost på Strandbadshotellet här i Falkenberg (idag på morgonen). Dessutom tidig morgonfika i fredags på mitt favoritcafé Condeco på Östra Hamngatan (bilden). Inhandlade en liten dunjacka på Jo-Yan. Lätt som luft är den och jag har varit förälskad i den en längre tid, men den betingade ett pris jag inte gärna tänker på  och då var det ändå rea. Tja, det är jag värd! ;-)
Det här med hotellfrukost är visserligen det bästa jag vet, men idag får jag nog medge att jag tog i lite för mycket. Fortfarande mätt och klockan är snart fyra. Det är svårt att motstå alla goda saker (och jag försökte inte ens) - leverpastejen, det rökta renköttet, de goda bröden, äggröran med knaperstekt bacon, croissanterna med aprikossylt, ananasen och kiwin och så tre stora koppar kaffe till det. Gissa hur jag kände mig när jag vacklade ut till bilen!

Vi har haft snö, is och kyla här ett tag, lite för kallt för mig faktiskt, men en strandpromenad i solskenet lyckades vi få till. Nu har termometern gått upp till 0 grader, men snön yr ner ändå.
Skall nu börja läsa mina böcker från biblioteket. Har fått med mig en av Giorgio Faletti. Emellertid har jag en otäck liten misstanke om att detta är en författare jag läst tidigare och ratat. Hoppas så att jag har fel!
Nåja, ikväll är det nytt Bones-avsnitt, det är alltid roligt. Tv3, 20.00.

1 kommentar:

  1. Så trevligt att du var på Fond:)
    Hoppas du var nöjd.
    Vilken Faletti är det du lånat? Den som jag rekomenderade, Jag dödar?
    Hoppas att du tycker den är lika bra som jag för det är den bästa boken som jag läst.

    Kram Åsa

    SvaraRadera