måndag 21 januari 2013

Längtar till Göteborg

och till den helt underbara lilla blomsteraffären på Fredsgatan, den är liksom ett hål i väggen som ligger ungefär där Mauritz Kaffehus, saligt i åminnelse, låg. De brukar nämligen ha en massa roliga sorters tulpaner, jättepapegoj- i grönt och vitt, t ex som jag så gärna skulle vilja köpa. Nu ska vi till Göteborg på onsdag, men då är det min mamma och hennes nya tänder som gäller. Hon kan knappt bärga sig, och det är ganska lätt att förstå, just nu är framtänderna i överkäken inte där de borde vara . Skall till Göteborg på fredag också, Då blir det bl a lunch på Fond och då blir det nog bättre med tid hoppas jag.
Ser till min fasa att jag gett Rosamunde Pilchers roman fel titel: Coming Home skall det vara - ingenting annat. Helt otroligt att göra en sådan miss med tanke på hur många gånger jag läst denna roman och det samtidigt som jag just läser om den.
Såg nytt Bones-avsnitt igår: det är faktiskt ganska roligt fortfarande. Till och med Käre Maken tycker att det är roligt, men han får blunda sig igenom äckel-avsnitten, som inte berör mig så särskilt. Men han kan se obegränsade mängder fysiskt våld. Då blundar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar