måndag 7 januari 2013

Romantik

är något jag bara uppskattar i bokform, varande något cynisk till min läggning. Har dessutom ett tämligen svart sinne för humor, vilket gör romantik i verkligheten ganska bortkastat på mig. OK, röda rosor får Käre Maken gärna komma dragandes med då och då, men sedan är det stopp. I bokform däremot går det fint, så länge det är välskrivet. Har lånat Oscar Wilde igen, Dorian Grays Porträtt, plus en novellsamling. Har också lånat några Barbara Wood-romaner, romantik det också, men av ett annat slag. Inte lika välskrivet förstås, (inte många kommer upp i Wilde-nivå)  här är det de historiska miljöerna som attraherar.
Det börjar en turkisk serie idag, som verkligen verkar spännande. Lögnen heter den. Det är inte så ofta man har chans att se något annat än amerikanska och engelska serier, så det hade varit intressant. Nu är den lagd på en idiotisk tid, nämligen i svt2 19.30. Vill de inte ha några tittare? Jag kommer att välja Rapport. Måste skaffa ny dator (min är både gammal och billig) så jag kan köra SVTPlay genom tvn, det kan jag inte nu och det känns IRRITERANDE.
Bild: En av Käre Makens rosor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar