torsdag 22 april 2010

Gula Faran är körklar!

Gula Faran gick igenom besiktningen!!! Ni som följt med och vet hur min älskade gamla bil tillbringat vintern, nämligen i en snödriva på parkeringen är säkert lika förvånade som jag. Detta är ett under. Det är första gången som jag minns, som bilen går igenom. Undret kallas Käre Maken. När jag, och hittills har det varit jag, kommer till besiktningen tittar de på min fina bil med onda ögon. Det har något med manligt och kvinnligt att göra, och jag verkar reta gallfeber på gubbarna. Undrar verkligen varför. När Käre Maken kommer är det plötsligt inga problem. Men han är också den ende jag någonsin hört talas om som pratat sig in och ut ur Polen utan pass. Under kommunisttiden!
PS: Bilen är till salu. Intresserad, någon?

2 kommentarer:

  1. Kram på dig! När kommer du till Göteborg? KOrt sagt: när skall vi äta lunch?

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina!
    Vad tror du om torsdag? Kan det vara en bra dag?
    KraM
    aNETTE

    SvaraRadera