tisdag 27 april 2010

These boots

. . . aren't made for walking, för att travestera Nancy Sinatra, men det var vad jag använde dem till igår. Promenerade i rask takt och med många avstickare hela vägen från Göteborgs Central till Landalabergen. Idag har jag blåsor på fötterna och . . . men vänta nu, det här känner jag igen! - Kan det vara . . . jovisst är det - träningsvärk! Förstår nu precis vad som menas med uttrycket "fåfäng gå lär mycket ont". Kan intyga att det är sant. Hade trots detta en underbart trevlig dag. Evigt tacksam för mina vänninor, begåvade, energigivande och underhållande. Är så glad att ni finns!
Hann shoppa ett litet filter till kameran och en stor frackskjorta till mig på vägen.
Läser nu sista boken om Cadfael. Det tio-åriga inbördeskriget mellan kung Stephen och kejsarinnan Maud drar ihop sig mot ett slut. Cadfaels son, Olivier de Bretange är försvunnen, kanske tillfångatagen, och Cadfael lämnar sitt kloster för att ge sig ut att leta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar