fredag 23 april 2010

Halmstad nästa

Är på väg till Halmstad med mitt öga. Käre Maken kör mig, han tror inte jag kan köra 7 mil blundande med ena ögat. Han kan ha rätt.
Det är oerhört svårt att läsa när man är så ljuskänslig. Har kommit ca 60 sidor på 2 dagar. Knappast min vanliga lästakt. Cadfael kommer snart att bli tillfångatagen av danska vikingar. Det ser jag fram emot. Annars är det mycket medeltida politik i en här boken - The Summer of the Danes. Maktkamper mellan kyrka och frälse, som båda höll stora hov. En spännande tid att leva i och att leva sig in i.
Måste åka nu. Återkommer i eftermiddag, ha det bra så länge!

1 kommentar:

  1. Hej

    Väldigt fin bild.
    Ett litet tips till dig som gillar att fota blommor. Spruta lite vatten med sprutflaskan på blomman innan så ser det extra fint ut!

    Kram Åsa

    SvaraRadera