måndag 26 april 2010

Tvn och jag

kommer inte överens. Det enda jag ser är Nyhetstimman, Bones och The Mentalist. Det blir nio timmar i veckan. Minus reklamen, Bones och The Mentalist går på tv3, så då blir det väl 8. De filmer jag kan tänka mig går alltid på jättekonstiga tider, och för det mesta är jag dessvärre för trött. Hur skulle det vara att lägga en bra film kl 20.00? Alltså en film för normalbegåvade, gärna med lite innehåll? Prova, kära programtablåmakare, den kanske får tittare!
Käre Maken har åkt iväg med sina pensionärer. De såg oförskämt pigga, fräscha och glada ut allihopa, och kommer säkert att få jättetrevligt. Hamlet däremot är olycklig och saknar husse. Han låg halva natten framför ytterdörren och väntade innan han gav upp.
Jag ska till Göteborg idag och träffa trevliga vänninor både till lunch och middag. Hoppas få shoppa lite däremellan.
Chalmers dementerar idag allt avståndestagande från cortegekommittén. Så typiskt.Detta är en mentalitet jag väl känner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar