tisdag 6 april 2010

Vardagsvägra!!

Vill inte att påskhelgen skall vara över redan. Det har gått alldeles för snabbt. Hann inte med att njuta riktigt. Är ju hemma jämt, så det borde inte vara någon skillnad, men det är det. Påskpynt behåller vi minst veckan ut.
Läser vidare om Cadfael, medeltidens England och kriget mellan drottning Maud och kung Stephen. Nog så intressant emellanåt, men var är Cadfaels son Oliver? Vet ju att han skall dyka upp - men när? Han skall vara en Roland, medeltidens omsjungne riddare utan vank och tadel. Väntar med spänning.
Såg ett avsnitt av Agatha Christies Poirot i går kväll. I hans lägenhet står en hylla i glas och stålrör som jag nästan skulle sälja min själ för. En jugendklassiker, där hyllstommen utgörs av en halvcirkel i stål, man har två hyllor mot varandra så att det bildas en cirkel. När den dyker upp i bild varken ser eller hör jag något annat.
Bild: Här är en glad vårhäxa jag fick av Maja. Hon skall få ett gott hem, det lovar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar