tisdag 28 augusti 2012

Orkidéer och bältrosor?

Visst är de vackra?
Orkidéerna fick jag i söndags, tack Rafael! Bältrosen fick jag nog dessvärre någon dag innan. Om det nu är bältros. Jag skall till min tjusigt belägna vårdcentral nere på stranden nu i eftermiddag. Och då har man ju några frågor. T ex - smittar det?? I sä fall hade jag ett gyllene tillfälle att smitta ner hela familjen i söndags. Oroar mig mer än jag kan säga. Särskilt för lilla Wilma, hon är är inte så gammal, och för Käre Maken, han är alldeles för gammal.
____________
Har nu läst på, och det är inte så smittsamt, smittar bara vid kontakt med vätska från blåsorna. Vilken lättnad! Får nog ändå hålla Käre Maken på avstånd ett tag.
Läser på om Ellen Kay, en välskriven biografi med fotnötter :-). Handlar hittills mest om hennes syn på pedagogik, alla lärare borde ta del av hennes tankar. Hon var verkligen radikal i sin samtid, kanske även än idag. Och en sann humanist. Det som intesserar mig mest är hennes syn på vackrare vardag, ett ämne som ligger eder ärke-estet varmt om hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar