onsdag 8 augusti 2012

Ormpräster och korsarer

Hej på er!
Har varit lite upptagen det senaste med Käre Maken som återvände från sitt vilda hemland,  med att fylla år, och lite annat ditt och datt. Hade besök av Gun i fredags. Tack för att du kom hit, det var trevligt att ha dig här! Födelsedagen firades med frukost på Strandbadshotellet, lika underbart som vanligt, och dessutom med massor av OS-tittande. Tack Sally Pearson, du förgyllde verkligen min dag, stort tack också alla fantastiska gymnaster! Gymmnastiken är OS-höjdpunkten för mig. Heja Deng Linlin, min briljanta, pyttelilla favorit! 146 cm krut, kraft, vilja och vilken elegans! Kul med brottningsbronset, men det här är en sport jag verkligen inte begriper. Skjuter upp resten av födelsedagsfirandet lite, till den 19 tror jag. Hoppas familjen har tid och lust att komma hit då.
Läser vidare, men den här italienska deckaren fångar inte intresset riktigt, så jag återgår till Feists värld och  Krondors söner. Det var där jag började, men det är mycket roligare att läsa böckerna i ordning, och det är många trådar och många detaljer jag hade glömt. Riktigt underhållande är det, och det fast än jag vet hur det går. Tänker läsa om Imperiet-sviten också, snabbläste den lite väl fort, men sedan får det vara nog med omläsning.
Har lånat lite annat också, men jag får återkomma om det.
Har också inhandlat mer porslin, bild kommer så småningom. Måste passa på att lägga ut min vackra lila clematis innan den vissnar ;). Inköpt för året istället för blåregnen som jag tagit död på två, eller möjligen tre.
Nu blir det mer OS, vädret är verkligen perfekt för tv-tittande och sport är underhållning på hög nivå. Skippar handbollen. Lagsporter är inte min grej, utom fotboll möjligen, Glenn Strömberg kan förgylla vad som helst med sin ljuva stämma och sin vackra dialekt ;). Och hans analyser är just - lysande!
Ormprästerna (otäcka typer) och korsarerna huserar förstås i Feists böcker. Så roligt jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar