onsdag 1 augusti 2012

Ensam hemma?

Mja, inte riktigt. Käre Maken är visserligen på Amber Baltic Golf Club i Polen och spelar tävling, men Hamlet är hemma. Detta med att husse har försvunnit är FÖRFÄRLIGT när man är en hund. Ja, det är ju inte så roligt för mig heller , men jag vet att han kommer tillbaka och detta har jag inte lyckats förklara för Hamlet. Han skäller ängsligt på allt och alla och vaktar mig värre än någonsin.
Var igår i Göteborg och åt middag med Kära Dottern Lai Wa. Det är tradition sedan barndomens födelsedagar och skolavslutningar, och det är menyn också. Kyckling i satésås och så friterad banan och glass till dessert. Kanske inte så väldigt sofistikerat, men underbart gott! Tack, kära dotter, det var trevligt.
Jo, det är samma, har bara "blåat" till blommorna lite
Såg Polarpristagaren Paul Simon tillbaka i Sydafrika häromdagen. Reprisen. FANTASTISKT!! Så har hans Graceland varit min favorit ända sedan den kom ut (86?). Dokumentären gjordes i samband med 25-årsjubileet. Ligger säkert på SVT-play. Skall i så fall se om. I kväll vacklar jag mellan Försoning (21.00, tv8) och Sleepy Hollow 21.00, tv11). Tror att Sleepy Hollow vinner, kombinationen Tim Burton och Johnny Depp är svår att motstå. Efter herrarnas gymnastik, förstås. Föredrar egentligen damernas, men herrarnas är roligt det också - sååå imponerande.
Läser Mosaikmorden av Giulio Leoni. Historisk miljö, 1300-talets Florens, med Dante Alighieri som detektiven. Det är ju ett roligt grepp. Hemliga sammanslutningar och religiösa undertoner. Hmm, jag vet inte . . . språket flyter inte riktigt. Men jag har inte kommit så långt än.
Nu skall hunden ut, säger han, så jag får väl följa med.
PS: Kolla in hur Vintage Girl firar sitt OS i London. Blogg lite längre ner på sidan, till vänster!

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa dina inlägg. hade allt varit roligt att träffa dig IRL vid tillfälle. kram

    SvaraRadera