torsdag 9 augusti 2012

Strandväder

Nej, så här ser det inte ut idag. De flesta badgästerna har åkt hem så nu är det betydligt glesare här på Skrea Strand, även om jag inte har stranden helt för mig själv. Himlen är inte så djupt blå heller, det märks att det gått några veckor sedan bilden togs.
Får nog överge tvn och OS åtminstone någon timma för att njuta av sol och värme på min älskade strand, men det blir hundpromenad innan dess. Blir så peppad av alla vältränade atleter så jag känner mig mer soffpotatisigare än någonsin ;). Hamlet däremot - världens enda hund som inte gillar promenader - säger att det är helt onödigt och att han gärna tillbringar dagen på klinkers-plattorna i hallen där det är svalt och skön och att han gillar att vara en soffpotatishund..
Läser vidare i Feists Krondors söner, som består av tre böcker på svenska till skillnad från originalets två, något som fick mig terrorisera Käre Maken att köra mig till biblioteket i rask takt igår. Insåg att den komplicerade intrigen inte skulle kunna reda ut sig på de få sidor jag hade kvar och att något var fel. Hade lånat två böcker i tron att det var hela sviten men så var det ju inte. Är nu glad att jag har en bok kvar. Eldprovet heter den och väldigt underhållande är den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar