fredag 24 augusti 2012

Så roligt det är

att återuppliva gamla bekantskaper som Queen. Hade glömt hur lysande de faktiskt var. Och så roliga. Videon till I want to break free är ju så helt underbar! (utlagd igår) Lägg märke till den bedårande söta blondinen - det är otroligt nog bandets trummis Roger Taylor. Och jodå, han var verkligen bedårande söt även utan make up. Men inte så flickaktig. Min favorit Brian May  - vem kan motstå kombinationen rockgitarrist och astrofysiker? är den sura tanten i soffan. Freddies gestaltning av frustrerad dammsugande hemmafru är fantastisk, han njuter i fulla drag, det syns! Kastet med håret är verkligen på pricken.
För övrigt har vi höst idag, och inte mig emot. Älskar hösten. Också. Det är väl variationen som gör det. Läser på om Ellen Kay, ett århundrade senare och tänker på hus mycket man samtalade, diskuterade, läste högt mm. Tvn, som förvisso ger en hel del, har också tagit bort mycket viktigt, och kan till dels ställas till svars för den svaga, tråkiga politiska debatten. Och någon debatt om idéer finns knappt.
Betr debatt så  gör jag idag vågen för Fredrik Strage som i sin krönika i DN vill göra Pussy Riot till action-hjältar. Det är ju faktiskt det de är när man tänker efter. Och det har Fredrik S uppenbarligen gjort . Heja! Känner att jag måste tillägga att DN INTE är min partitidning, men deras kultursidor är SÅ bra.
Bild av min ruta igen, älskar verkligen denna lilla växt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar