lördag 16 november 2013

Fuskar och Lackar

Hej på er! Fuskar idag, denna billacksröda växt, lika overklig som novemberrrosen, lever fortfarande sitt liv i blomsteraffären. Och av någon anledning känns det som fusk att lägga ut blommor därifrån. Lite för enkelt, helt enkelt ;-) Tror dock jag måste ge den ett hem och frasen "Det lackar mot jul" ringer i öronen.
Gårdagen, Kära Vänner, tillbringade jag på Odontologen, alltså på Tandläkarhögskolan i Göteborg. Det var nog bara två och en halv timma, men det kändes som hela dagen.
Är oerhört nöjd med att jag anmälde mig dit, mina tänder är nu inspekterade från alla möjliga och omöjliga håll, flera gånger dessutom och det känns väldigt betryggande. Rara elever (och deras lärare) petar så försiktigt på en och funderar och diskuterar. Men det är faktiskt ganska jobbigt, och idag är jag mer än lovligt trött.  Var i Göteborg ganska tidigt igår och trodde jag skulle hinna med så mycket och jag hann INGENTING! Vill nu snabbt tillbaka. Falkenberg i all ära, här är underbart, men man kan inte shoppa här.
Skall nu till biblioteket och hämta ut böcker. Fick tips i DN om JS Boltons thrillers och nu har de två första kommit. Hennes hemsida är en fullträff! Berättar när jag har läst hennes böcker.
Skall dessutom se dokumentären om Steve Jobs idag har jag tänkt. Apples grundare, ni vet. Har alltså fullt upp. Ha en fin dag allihop, vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar