tisdag 19 november 2013

Otålig!


Hur kan man skriva så spännande som S. J. Bolton? Har just sträckläst hennes Odödlig, den tredje deckaren om Lacey Flint. Man får tyvärr inte alltid böckerna i ordning från biblioteket, men vad gör väl det? Man misstänker alla, och har till slut fel ändå. Otäckt suggestivt, oerhört skickligt. Det är helt omöjligt att lägga boken ifrån sig,  har knappt haft tid att äta. Och nu väntar jag på nästa bok. Rappa på, biblioteket, jag kan knappt bärga mig!
Väntar också på en fantasybok av Clare, City of Glass. Var utlånad till den 15e, men jag har inte hört ett ljud än. Avskyr människor som inte lämnar in sina böcker i tid, det är så oförskämt. Är faktiskt noga själv, särskilt med böcker som jag anar att andra står i kö på. De lämnas in direkt efter läsning. Gäller de flesta böcker jag lånar, går efter nyinköpslistan. Har inte så långt till biblioteket heller.

Bilden är från i somras. Växten med blå blommor i bildens övre mitt ville min man ha bort, så vi försökte. Och försökte. Och försökte. Helt omöjligt, den dyker upp igen överallt! Nu gillade ju jag den så det gör inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar