fredag 1 november 2013

Älskade bibliotek!

Mer om The Mortal Instruments som Cassandra Clares New York fantasy-serie heter. Egentligen en ganska traditionellt uppbyggd intrig och visst är mycket plagierat. Det har hon blivit kritiserad för, men jag tycker inte hon plagierar mer än många andra. Det Cassandra Clare gör bra är personkarakteristiken, dessutom finns det roliga, fantasifulla och till och med poetiska inslag. Får en känsla av att hon egentligen är en bättre författare än hon tror själv.

Satte mig igår kväll och beställde resten av serien från biblioteket och redan vid 10-tiden i morse kom mail om att jag kunde hämta böckerna. Vilket jag gjort, minus en som de inte kunde hitta, men nu har den också dykt upp. Vilken underbar institution biblioteket är!

Skall nu börja på bok nr två City of Ashes. Passar fint så här på Allhelgonadagen som möjligtvis har blivit Halloween. Eller är det på söndag - Alla Helgons Dag? Total almanacksförvirring råder. Har godis hemma för säkerhets skull, men tills på söndag har jag säkert hunnit äta upp det. Skall ni ha något godis, ungar, gäller det alltså att komma innan dess.
Bifogar för säkerhets skull ännu en bild på mitt fina spöke. Och så ljungen, nog så begravningsplatsmässig. Ingen av mina anhöriga är jordsatta i min närhet så jag har ingen gravplats att besöka. Och blotta tanken att sas hylla min far på Alla Helgons dag! Säga vad man vill om min pappa - man kan säga en hel del, och jag älskade honom - men något helgon var han inte. Tror jag skall kasta blommor i Ätran istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar