söndag 24 november 2013

Zappa

spelade Zappa i Kongresshallen i Svenska Mässan i Göteborg igår. Det var verkligen en helt underbar föreställning. Musiken är som ett kompakt, komplicerat nätverk av toner och dessutom rolig. Avancerad jazz och Bröderna Marx på Cirkus ungefär. Det är en samling fantastiskt skickliga musiker och jag hade verkligen roligt. Faktum är att jag skrattade högt några gånger. Jag vet verkligen inte varför, men skrattade gjorde jag.
Fick veta att Dweezil var med i Skavlans tv-show i helgen, ett program jag vanligtvis undviker, men som jag nu skall leta upp på SVT-Play.

En bild från morgonens hundpromenad längs havet också. Det var många hundar på stranden idag i det vackra vädret. Det gillade inte Hamlet alls, han surade och ville hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar