onsdag 20 november 2013

I stor stil

Ibland går mina reservationer på biblioteksböcker lite för fort. Dvs jag läser inte riktigt allt som står. Var idag och hämtade en Jan Mårtenson-deckare jag inte trodde jag läst eftersom det fanns en del 1 och en del 2. Visade sig vara en bok uppdelad i två delar, satt i jättestor och dessutom fet stil. Underbart bra för människor med synproblem men totalt oläsbart för oss andra. Gör nu inget, jag hade läst den förut, men jag känner mig ändå blåst på konfekten. Får väl medge att det är mitt eget fel.
Väntar fortfarande på Bolton-deckare, två st. Det står i mina reservationslistor att "de är på väg". Varifrån kan man undra, de har varit "på väg" i tre dagar nu.
Från Umeå med cykelbud, kanske?

Bild: Ni känner väl igen den rödlackade blomman från affären? Nu är den min!  Nu står den på hedersplatsen bredvid läsfåtöljen. Blir glad bara jag ser den.

Läser alltså om gamla böcker i brist på annat. Raymond E. Feist och Janny Wurts Empire-serie. Den är absolut läsvärd, fantasy med japansk samurai-touche, mycket viftande med svärd, massor av intriger och riktigt underhållande. Vår hjältinna Mara är listig som en räv. Är inne på den tredje och sista boken, de två första har jag redan läst om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar