söndag 3 november 2013

Sommarminnen mm

Tittar på bilder från i somras. Känns nu som från en annan värld. En mycket varmare och mera färgglad sådan. Men nej, jag vill inte ha sommar jämt. Älskar numera årstidsväxlingarna mer än jag trodde möjligt. I yngre dagar trodde jag alltid att jag skulle flytta utomlands, till sol och värme året runt. Idag har jag inte den minsta lust. Det är höst och vår och naturens förändring som gör mig lyckligast numera.

Idag blir det mycket tv-tittande: Downton Abbey (reprisen 13.45)  - jag orkade inte igår. Dessutom ville min Käre Make se en film med Tom Cruise (tål inte karln)  för att den innehöll scener från Dubai och Burj al Khalifa och det är ju alltid trevligt att återbesöka sina semesterplatser via tv.
Så blir det Father Brown, alltid lika trevlig och så nytt avsnitt av The Mentalist. En serie vi följt så länge att vi är tvungna att fortsätta.

Förpassade mig alltså tidigt till sovrummet i går i sällskap av The Mortal Instruments Del 2 och alltför mycket Halloweengodis. Nu drar det ihop sig till slutstrid. Blir det fadermord eller inte? De kvinnliga huvudpersonerna är utmärkta förebilder i den här serien, verkligen varken våpiga eller handlingsförlamade. Bra Cassandra Clare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar