fredag 28 mars 2014

Citronbaby

Har ni sett! Mitt citronträd från i söndags har fått en baby! Och inte bara en . . . och jag som undrade om man skulle pollinera. Svaret på det är väl då - inte i år, i alla fall :-)

Var väldigt duktig igår och sorterade ut två stora kassar kläder ur min garderob till Röda Korset. Har svårt att göra mig av med gamla kläder, även om jag inte använder dem. Jag tycker ju om dem, och i många fall var de ganska dyra. Nu menar jag inte sådant som är utslitet eller trasigt, sådant åker direkt. Nej, det är kläder som liksom inte passar riktigt längre och kläder som helt enkelt inte passar mig. Som en vacker, dyyyr lintunika, t ex. Alldeles för hårt material för mig och jag trivdes liksom aldrig i den. Har skrivit någonstans att jag älskar kläder.- Det är inte riktigt sant. Faktum är att jag är fullkomligt besatt. Och så har det alltid varit. Så jag har ju samlat på mig en del. Tröstar mig med att någon annan får glädje av sådant som bara hängde i garderoben och tog plats (och bara tänk vilket utrymme det blir för nytt ;-)) och om Röda Korset kan få in några kronor så är det ju bra.

Käre Maken och jag har dessutom varit och tränat - fler duktighetspoäng - och jag vet att jag tjatar, men det är sååå fantastiskt att kunna träna igen, och jag mår så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar