söndag 23 mars 2014

Lycka!










Se här vad jag hittade i min lokala blomsteraffär i går: Ett ljuvligt litet citronträd! Överlycklig över mitt fynd (det var bra pris, faktiskt) och berusad av blomdoften bar jag hem det. Det doftar verkligen helt underbart och faktiskt väldigt starkt. Placerades på hedersplatsen i sydvästfönster i vårt vardagsrum. Nu skall jag bara hitta en fin ytterkruka. Och lära mig hur man skall få det att trivas. Måste man pollinera för att på citroner, tror ni?

Älskar verkligen mina växter, de gör mig så lycklig med sin skönhet, dofterna och sin växtkraft.

Har klippt gräset också ;-) Det var brunt och fult, har stått ute i vinter, hoppas det tar sig.

Idag, kära vänner är det skidskytte på programmet. Björn Ferrys och Carl Johan Bergmans sista tävlingar i deras fina karriärer. Man ber att få tacka för fantastisk underhållning under många år. Undra vad de skall göra nu?

Så blir det Father Brown, kanal 8, 19.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar