onsdag 19 mars 2014

Titta vad jag har hittat!

Åkte idag till vårt lokala Blomsterland för att köpa ormbunkar. Helt vansinnigt, med tanke på vilket ormbunkshelvete vi har i trädgården, men dessa är tänkta att pryda badrummet, och de i trädgården har liksom inte visat sig än. Och titta här vad jag hittade: Underbara orkidéer! Suck, jag har ingen plats, så jag avstod. Men åh så vackra de är. Och så spännande! De på översta bilden doftade, dessutom. Orkidéerna på nedersta bilden är väl mer spännande än vackra, men nog är de lika nära insektsriket som växtriket?

Hittade faktiskt ormbunkar, de är planterade och duschade och står nu i badkaret för att droppa av.

Har i ett anfall av akut galenskap börjat ett handarbetsprojekt. Stickar rektanglar till ett babylapptäcke. I silkesgarn, med stickor nr 3. Jo, jag kan faktiskt, men tålamod är inte min starka sida. Har just räknat ut att bara själva stickandet kommer att ta ca 50 arbetstimmar. Funderar på om inte täcket blir klart lagom till barn nr 2 :-)

Hej på er! Återgår nu till stickning och kaffe. Har bakat fler havrekakor, det hjälper en del.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar