måndag 31 mars 2014

Konverterar. Från jul till påsk.

 
Har nu äntligen tagit en bild av påsk-krukan vid entrén, nyss var den lätt bedagad julkruka. Nu vore det ju fint om jag hittade ett nytt sidenband till tuppen, det har han förtjänat. Lila, helst. Men det är väl som 17 att jag aldrig lyckas komma ut med kameran när krukan är i solen.

Mina tv-serier igår höll vad de lovade. Särskilt kul är det med rekvisita och kläder i Father Brown. 50-talet som jag älskar att hata. Så är serien väldigt rolig också. På ett stillsamt sätt. Han tänker väldigt fort, Father Brown, och har en underbart jesuitisk inställning till religionen.

Och så en bild från gårdagens promenad: Den långa bryggan vid Strandbadshotellet. Skall renoveras nu i år.

Den förkättrade biografin om familjen Soong skall snart lämnas in på biblioteket, och jag som inte är klar! Mai Ling, gift med Chang Kai-Shek, är nu vid 45 års ålder så sjuk att hon måste fraktas till USA för helrenovering. Då gör hon samtidigt en föreläsnings-turné till förmån för sin otrogne man och hans politiska sak. Det är sorgligt det här med den amerikanska kommunistskräcken. Så fort det dyker upp en kommunistisk falang stödjer man per automatik motståndarsidan, vilka kriminella galningar det än är. Och här var det verkligen illa. Här finansierade USA den man som försåg amerikansk maffian med narkotika. Du milde, skulle man ju kunna säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar