lördag 22 mars 2014

Bara glädjeämnen

Funderar just nu över alla enkla, vardagliga saker som gör mig lycklig, och det är en hel del:
- Att jag kan träna igen, faktiskt att jag överhuvudtaget kan röra mig
- Att vårblommorna kommer, den känslan gör mig lyckligare än jag kan uttrycka
- Bra böcker
- Dito tv-program, såg igår ett underbart program på Axess om Fabergé
- Intressanta utställningar, det är i detta nu en modetecknings-utställning på Rhösska som jag har förväntningar på
- Mina bilder (när de blir bra)
- Nybryggt kaffe (gärna med havrekakor :-)), kaffe i alla former, när jag tänker närmare efter
- En tur till Handelsträdgården eller blomsteraffären, man behöver inte ens köpa något, det är roligt bara att titta
- Fågeltillströmningen till vår "buffè för småfåglar", ett väldigt tjatter!

Det finns massor av annat också, men detta är några av de små lättillgängliga, kravlösa och t o m i det närmaste kostnadsfria glädjeämnen som gör livet lite roligare.

Bilden: Tagen i morse i en av rabatterna. Vi la i massor av stenar i rabatten förra året, men lökarna letar sig upp ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar