fredag 7 mars 2014

Upp och ner

Käre Maken åkte till Polen i morse och nu känns världen lite upp och ner. Är ju van vid att ha sällskap och att någon snällt kör mig hit och dit, så jag känner mig lite övergiven. Käre Maken har massor av ärenden att uträtta, hoppas ändå han får tid att gå några rundor på fina Amber Baltic Golfclub, det skall bli vackert väder i helgen.

Har tränat på gymmet idag, men jag fick ta cykeln. Dit går väl an men hem är det vad skidåkarna skulle kalla för lätt slakmota och det är inte lika roligt. Men så duktig jag känner mig! Dessutom var jag helt ensam i bubbelpoolen. Vilken lyx för 10 kr!

Måste passa på att gratulera Björn Ferry till gårdagens seger i skidskyttesprinten. Bara idén att Ferry skulle vinna en sprint och det dessutom med en bom! Vi hade ingen möjlighet att se tävlingen live, men såg ett sammandrag på Eurosport, där kommentatorn verkade uttråkad, inte hade mycket information och inte fattade att Ferry hade gjort ett kanonlopp förrän ganska långt in i tävlingen. Det gjorde inte Ferry heller, så det kanske är begripligt.

Nu, mina vänner , skall jag hänge mig åt The Soong Dynasty. Skriven av Sterling Seagrave, som växte upp i Burma vid gränsen till Kina och som levde halva sitt liv i Asien. Historiker, författare och journalist. Har också skrivit Yellow Rain, en titel som låter bekant, men som jag inte läst.

Bild: En av mina favoritbilder från i somras. Jag längtar dit, till och med till att få rensa ogräs i rabatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar