torsdag 27 mars 2014

Mina tv-serier

Gammal älsklingsbild i repris. Idag regnar det hos oss och det är ganska kallt, så jag behövde pigga upp mig.

Såg The Mentalist igår. De har faktiskt lyckats bra med att ingjuta nytt liv i serien nu när favoritskurken Red John är ur leken. Gissar att det är Red Johns anhängare som är den nya röda tråden och serien har fått en svartare underton. Kan inte fatta att Grace van Pelt  (Amanda Righetti) lyckas se så olika ut varenda säsong. Den har gången var det knappt man kände igen henne. Lång lugg, gått ner i vikt, mindre - eller åtminstone mindre iögonenfallande make up. Min favorit är annars Kimball Cho (Tim Kang). Som bara har setts le tre gånger under hela serien. The Mentalist själv (Simon Baker) får utvecklas under serien, det är väl därför den är möjlig att följa så länge (första säsongen från 2008) och han är inte odelat sympatisk. Det är nog det som gör det. I min andra favoritserie Bones är alla vid det här laget olidligt präktiga och vartenda avsnitt är politisk korrekt till övertydlighet. Men serien var väldigt rolig från början; Bones är totalt empatilös, socialt inkompetent, saknar humor och är övertygad om att hon är ett geni. Men hon vill så gärna. :-)
 Tyvärr utvecklas hon också i serien, nu är hon i det närmaste normal, och det är inte roligt alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar