onsdag 16 mars 2011

Biohelg bokad

Vi bor på Elite Plaza på Västra Hamngatan, det ser jag fram emot och fyra filmer är inbokade: Black Swan, Sanctum (för 3Dn), The Kings Speech och True Grit. Recensioner kommer. Räknar med att få plats med en utställning också, kanske orkidéerna i Botaniska. Vi får se. Nu hänger det på Hundpensionat Ugglebo och tak över huvudet för Hamlet medan vi är borta.
Diskis Till den skrivande kvinnans försvar begriper jag mig inte på. I mina ögon är en möjligtvis välskriven men ointressant. Detta är den första bok jag läst av denna författare och det blir nog den sista. Tänker nu läsa om den Augustprisbelönade Röda Grevinnan. Hoppas verkligen att det blir roligare. Eller om inte roligare så åtmonstone intressantare.
Om jag orkar hålla mig vaken skall jag se Sjöfartsnytt på tv8 21.00. Den har lyckats undgå mig trots att det vimlar av bra skådespelare, exempelvis en av mina störtsta favoriter, Dame Judi Dench. Kan helt enkelt inte vara dålig.
Bild: Nejlika. Ni lär få vänta på snödropparna. Det är fara värt att de hinner vissna innan jag hinner ut tillräckligt tidigt för att fotografera dem i morgonsolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar