fredag 11 mars 2011

Oskuldens tid

- romantiskt kostymdrama med innehåll, går på tv4 film. Såg den igår, men den kommer fler gånger. Se den! Kläder och frisyrer är helt fantastiska. Bra skådespelare också - Michelle Pfeiffer och Wyonna Ryder t ex, verkligen värt att se filmen bara för det.
Läser nu Till den skrivande kvinans försvar av Jenny Diski. Mycket om Montaigne och hans Essäer, som jag naturligtvis inte har läst. Hittills intressant. Och mycket välskrivet. Återkommer när jag är klar.
Min tänkta vårdag i Göteborg försvann i snöstormen. Istället för att flanera längs Avenyn blev de mera krypande runt hörnen i snålblåst och snö. Vägrade fotografera eländet, så det blir blommor idag också. Wasa Allé är en trevlig restaurang att sitta på, snygg inredning och god mat. Galleri Ferm runt hörnet är också värt ett besök. Föll där (igen) för en av Ernst Billgrens rävar som jag gärna skulle vilja ha, men inte vill betala vad den kostar.
Bild: Längtar oerhört till våren. Detta tror jag är spaljéäppelblom. Från trädgårdsföreningen i Göteborg är det helt säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar