onsdag 2 mars 2011

Det börjar bli bättre ordning på mina papper . . .

. . . och må min mammas också, för den delen. Här finns dock fortfarande en del ovända stenar. Och banksekretessen gränsar till det löjeväckande. På banken får man inte ens uppge om en person ÄR kund i banken eller inte, utan att ha en fullmakt för just den personen från just DEN banken. Fullmakt kan man bara skriva om man är vid sina sinnens fulla bruk, och då hade man ju lika gärna kunnat fråga. Vi befinner oss i en gråzon här. Det är egendomligt hur svensk lag skyddar egendom, men våldtäkt och misshandel kan man begå snudd på ostraffat.
Åter till tvn: Brukar undvika alla program med rubriken -fruar som pesten. Har aldrig varit road av lyteskomik, vilket gör att det finns många program jag undviker. Har dessutom svårt att förstå kvinnor som definierar sig genom sina män. Emellertid hamnade jag häromdagen i ett program om Danska slottsfruar. Helt fantastiskt om spännande levnadsöden! Och att vara slottsfru är ett yrke i sig. Den ena hade gått vägen från att arbeta på grisfarm till head-huntad hovdam, snacka om karriärsbyte. Programmet kommer säkert i repris alt finns på svt play. Rekommenderas varmt.
Har just krupit omkring på alla 4 och torkat golv. Välbehövligt kan jag försäkra. Är följaktligen enormt nöjd med mig själv och dessutom enormt trött. Att det gick! Men et gjorde det.Med hjälp av musiken i inlägget ovan:
Bild: Minne från förra våren. Tänk, snart är de här igen. Krokusarna alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar