tisdag 29 mars 2011

Kinkig dam

Så här ser INTE min kamelia ut, denna tillhör Botaniska i Göteborg. Men jag har en. Som jag vårdat i 1 1/2 år nu - inte för mycket vatten, inte för lite, kallt om vintern, osv, osv. Den vägrar blomma, och jag hade planer på soptunnan, med plötsligt vecklade den ut nya små ljusgröna blad och jag tänker förstås fortsätta ge den ett hem. Vem vet, om tio - femton år kanske den slår till och blommar? Idag blir det litteraturinläsning för kursen. Det handlar om det underbara i det subtila, det förgängliga och det imperfekta. Första mötet (på nätet) är på måndag och det gäller att ha läst på tills dess. Vi är över 60 anmälda till kursen, det är väldigt många. Skall nu kolla in mina kurskamrater. Hmm, mina kursare har väldigt blandade förkunskaper. Det är bra, då kan det bli roliga diskussioner. En av de bästa sakerna med nätkurser. Det är kallt här i Falkenberg idag, och det blåser. Men hunden vill ut ändå, säger han. Han brukar få som han vill. Av någon outgrundlig anledning är det omöjligt att göra nytt stycke i texten. Beklagar, ni får allt i ett. Förhoppningsvis rättar det till sig så småningom. Men om räkneverken har jag intet hopp. I måndags morse räknade det 2+0=43. Kreativt, men jag vet inte riktigt . . . En fin dag önskas er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar