måndag 7 mars 2011

Det är måååndaag morgon . . .

. . . och mitt huvud känns, om inte tungt, så åtminstone ganska trött. För att travestera Povel Ramels Gräsänkling blues. Söndagen tillbringades i Göteborg i trevligt sällskap (min dotters). Pysslandes med hennes lägenhet som förhoppningsvis kommer ut på Hemnet nästa vecka.
Hann i alla fall hem till Bones, där en bröllopsarrangör blev mördad på alla hjärtans dag, Hodgins (min favorit)hade presentproblem och Bones och Booth firade dagen med att skjuta med kulspruta.
Såg också Kommissarie Zen. Underbart lurigt upplagda intriger som vanligt, men avsnitten blir lite väl lika ändå. Eller också var jag för trött.
Fortsätter i böckernas värld i kung Arthurs och Merlins sällskap. Alla tankar på att läsa in kursliteratur är som bortblåsta. Nu bygger de Camelot och Arthur gifter sig med Guinnivere. Det är bäddat för trassel med Arthur som ständigt är hemmifrån och krigar.
Vilket osökt för mig till Käre Maken som inte heller är hemma. Men han kommer idag. Eller var det kanske imorgon? Hamlet ligger i hallen och väntar.
Bild: Samma tulpaner. Läser i tidningen att det är orkidee-utställning på Botaniska Trädgården i Göteborg. Detta måste helt enkelt ses! Utställningen pågår till 27 mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar